Ortodonti

Ortodontik (Diş teli)

Aralıklı dişler ve çenelerin birbirleriyle uyumsuzluğu, diş dizilimini hem de genel yüz estetiğini olumsuz şekilde etkileyip çiğneme fonksiyonu ve dış görünüşü bozuk olduğu durumlarda, diş dizilimi ve çene yapısı sorunlarının çözümü tel tedavisi olarak da anılan ortodontik tedavi ile mümkündür.

Invisalign (Telsiz Ortodonti)

3 boyutlu yazıcı teknolojisine dayanan invisalign tedavisi ile üretilen bir dizi şeffaf diş kalıpları (aligner) ile yapılır. Bu şeffaf kalıplarla tıpkı tel tedavisi gibi dişleriniz hizalanır. Dişlerinizin çapraşıklığı düzeltilirken ortodontik tedavi gördüğünüz belli olmayacaktır.

Porselen Diş Teli

Dişlerin ön yüzüne braket denilen kare, ufak, porselen (şeffaf) tutucu parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen diş telleri yardımı ile çapraşık durumdaki dişlerin düzeltilmesini sağlayan tedavidir. Porselen braketler beyaz renkte olduğu için çok daha az belirgindir. Metal diş tellerine göre daha estetik görünüştyedirler.

Metal Diş Teli

Dişlerin ön yüzüne braket denilen kare şeklinde, paslanmaz çelikten yapılan tutucu parçaların sabitlenmesi ve bu braketlerin içerisine yerleştirilen diş telleri yardımı ile çapraşık durumdaki dişlerin düzeltilmesini sağlayan tedavidir. Metal diş telleri gülümsendiği zaman belli oldukları için estetik açıdan daha az tercih edilir.

SIKÇA SORULAN SORULAR

Ortodontik tedavisi için uzman hekim öncelik mi olmalı?

Kişinin kendi dişleri ile yapılan en önemli estetik diş hekimliği dalı olduğu için mutlaka ortodonti uzmanı olmalı.

Ortodontik tedavisinde kaç çeşit braket kullanılır?

2 çeşit kullanılır, metal ve seramik braketler.

Ortodontik tedavisinde dişler çürür mü ?

Sabit braket kullanılan ortodonti tedavisinde ağız hijyenine dikkat edilmelidir. Tedavi gören kişilere özel üretilen fırçalar ile günlük bakımı yapıldığı takdirde ağız kokusu ve çürük meydana gelmemektedir.

Ortodontik tedavisinde ağrı olurmu ?

Diş telleri takıldığında belirli bir kuvvet uygulandığı için hafifde olsa bir ağrı hissedilir. Bu sonraki 2 gün içnde azalarak tamamen kaybolur.